week 2 stage München

19 mei 2017

Ik heb deze week nog een week op de werkvloer gewerkt. De leidinggevende heeft mij een rondleiding door het bedrijf gegeven en laten zien hoe alles precies in zijn werk gaat. De eerste week was het voornamelijk helpen nu weet ik alles wat ik zelf moet doen. Ik kan dus zelf de bestellingen maken etc. Ik zal even wat vertellen over het bedrijf. Het bedrijf Hausladen handelt in groenten en fruit. In de winter halen ze de meeste producten buiten Europa en in de zomer halen ze de meeste producten binnen Europa. Ze hebben allerlei soorten groenten en fruit ook de exotische vruchten. Het bedrijf koopt ook veel producten die uit Nederland komen. Bij bedrijven zoals Prominent etc. Je kan het bedrijf opsplitsen in twee verschillende categorieën. Je hebt Hausladen Castro en je hebt Hausladen Fruchthandel. Hausladen Castro levert voornamelijk aan hotels etc. en Hausladen Fruchthandel levert aan allerlei supermarkten zoals: Aldi, Lidl etc. Het bedrijf Hausladen heeft ook een nieuw bedrijf binnen het bedrijf opgericht. Het bedrijf heet Frugee. Frugee levert groenten- en fruitmanden aan de bedrijven in en rondom München. Het bedrijf is nieuw dus er moet nog veel reclame worden gemaakt. Volgende week moet ik gaan flyeren en bij potentiële klanten en voor een verkooppraatje langs gaan. Volgende week is overigens de laatste week in het magazijn werken daarna kan ik aan de slag bij Frugee. De mensen van het bedrijf willen je graag veel leren dus hoop dat ik veel kan opsteken op het gebied van hoe de marketing, verkoop en het ondernemen zelf in zijn werk gaat in de praktijk. Ik zal het bij Frugee ook rustig op moeten bouwen eerst het makkelijkere werk doen en meekijken hoe het in zijn werk gaat. Daarna kan ik zelf het moeilijkere werk gaan doen waar je veel van leert. Voor de rest ben ik deze week uiteten geweest op de Marienplatz en ben zaterdag avond uitgegaan in de stad.