week 5 stage München

27 juni 2017

In week 5 heb ik samen met Max de leiding gegeven over de bestellingen die gemaakt moesten worden. Er moesten zeven touren worden klaargemaakt voor de volgende dag. Meestal word dit op zondag gedaan, maar vanwege de Duitse feestdagen moest het een dag later gebeuren. Het was maandag Pinksteren dus er was bijna niemand op het bedrijf. Als we iets niet wisten konden we dat dus ook niet vragen. Uiteindelijk is dat allemaal niet nodig geweest en is het flexibel verlopen. Florian was erg blij met het werk wat we geleverd hadden. De touren stonden netjes klaar voor de volgende dag en al het fruit, de tafels die we hadden gebruikt voor het werk en het afval was allemaal netjes opgeruimd. Dus hij was zeer tevreden. Verder vond ik het erg leuk om de mensen aan te sturen. In plaats van aangestuurd worden. De vrouwen maakten de fruitmanden klaar wij zorgden dat het fruit klaar stond en controleerde het de manden op kwaliteit en volgorde. Verder ben ik nog samen met Max op pad geweest om te flyeren. De bedrijven lagen best ver uit elkaar dus het was lastig om te flyeren. We hebben zelf al een plek in ons hoofd waar er veel bedrijven op loopafstand zitten en je dus veel efficiënter te werk kan gaan. We hebben dat aan Florian doorgegeven. Hij vond het een goed idee. Het flyeren levert veel nieuwe klanten op het heeft dus echt zin. Florian heeft ons verteld dat we in de komende tijd nog meer moeten flyeren. Ik vind dat persoonlijk erg leuk werk, omdat het nuttig is en je bent lekker vrij aan het werk.