week 1 stage München

13 mei 2017 - München, Duitsland

Ik loop stage bij het fruit- en groentehandelsbedrijf Hausladen

In mijn eerste week stage is het wel even wennen. Ik moet vaak om zes of zeven uur beginnen en ben vaak om 3 of 4 uur klaar(hangt af van de drukte). Ik moet met de metro richting werk, daardoor moet ik erg vroeg opstaan. De eerste week is nog niet helemaal wat ik er van verwacht had. Ik heb de hele week op de werkvloer gewerkt en gezien hoe het er daar aan toe gaat. Ik loop mee met de logistiek leidinggevende van het bedrijf. Ik help hem heel de dag met de dingen die gedaan moeten worden. De Duitse taal is nog wel lastig te spreken, maar goed te verstaan. Verder is het appartement waar ik in zit zeer comfortabel en in de buurt van het centrum van München en het bedrijf waar ik stage loop. Ik heb met de stagebegeleider gesproken over wat de bedoeling is en ik heb besproken wat ik allemaal wil leren. We hebben een afspraak gemaakt dat ik over een paar weken op kantoor mag gaan werken en meekijken hoe de dingen in z'n werk gaan. Ik mag volgende week ook mee bestellingen afgeven en flyeren om nieuwe klanten te krijgen. Verder zijn de meeste personeelsleden erg behulpzaam en aardig. in m'n vrije tijd kan ik lekker naar de stad. Ik ben tot nu toe een paar keer naar de stad geweest om wat te eten of een terrasje te pakken. München is een mooie stad. verder heb ik nog niet heel veel gezien van München, omdat het pas de eerste week is. Ik ben ook samen met Max en twee jongens van kantoor in de stad iets wezen eten. Deze twee jongens zijn toevallig de schoonzonen van de baas. Dus dat is ook wel handig voor het netwerken! Dit was erg gezellig. Ze hebben ons meer over de stad vertelt en wat leuk is om te doen of heen te gaan. Ook hebben we het veel over het bedrijf en deze sector gehad.